Kortingen geven op je diensten?
De e-mails met ‘aanbiedingen’ vlogen m’n inbox in op Black Friday (25 november). Van bedrijven waar ik ooit wat gekocht heb, verder nooit e-mails van krijg, nu ineens flinke aanbiedingen.
In de 5,5 jaar dat ik als VA werk heb ik volgens mij nog nooit een korting gegeven, ook niet op mijn verjaardag. Mijn prijzen zijn wat ze zijn en that’s it.
Er wordt bij mij ook niks getriggered wanneer ik sales e-mails of sales pages zie met ‘normaal is deze training 3000 euro, maar jij kunt nu instappen voor 299 euro!’. En, stap je vandaag nog in, dan krijg je ook nog eens voor 999 euro aan bonusmateriaal.
Sorry, maar mijn nekharen gaan daar écht van overeind staan. Hoezo is je programma 3000 euro en nu ineens maar 299 euro? En de waarde van het bonusmateriaal vind ik al helemaal onzin.
Maar goed, ieder zijn ding en ik heb het idee dat het wel werkt. Mensen krijgen toch een soort van FOMO (bij mij is dat eerder JOMO!) en zijn bang dat ze wat missen als ze inderdaad niet nu instappen voor die goedkope prijs.
Alleen is het niet voor mij weggelegd en zou ik zelf ook nooit zo’n sales page maken voor als ik ooit een training maak. Sales is misschien ook niet mijn sterkste kant haha, maar klanten weten me tóch te vinden, dus ergens doe ik wel iets goed. 😁
Wat ik wil zeggen (ja, wat wil ik eigenlijk zeggen met deze post?) is dat je geen korting hoeft te geven en je mist ook niets wanneer je niet die ene training/product koopt die nu zo goedkoop is.
Bij veel aankopen (vooral privé) stel ik mezelf altijd de vraag ‘heb ik dit écht nodig of is het leuk om te hebben?’ In het Engels klinkt dat beter ‘is it a need to have or a want to have’?
Vaak is het dan een want to have en koop ik het niet.