
23 sep 10 x inspiratie tips voor jouw social media content
UPDATE JULI 2023: ik bied geen social media diensten meer aan en dit blog wordt niet meer bijgewerkt. Informatie kan dus verouderd zijn en niet meer kloppen. Als Funnel Expert help je graag met funnels in MailBlue (bekijk hier mijn MailBlue aanbod) of bij diverse technische processen binnen je bedrijf. Neem contact op voor meer info.
Hoe vaak overkomt het jou dat je naar een leeg Word-document zit te staren omdat je geen idee hebt waar over te schrijven? Voor jouw Instagram, Facebook, LinkedIn? Dit overkwam mij heel vaak maar nu niet meer! Ik geef je 10 inspiratie tips voor jouw social media content zodat je altijd weet waar je het over kunt hebben. Here we go!
-
Werk met thema’s en subthema’s.
Deze social media content tip las ik zelf online ergens een hele tijd terug, volgens mij van The Social Brand. Sinds ik met mijn klanten ook content strategiesessie doe, bedenk ik altijd thema’s en subthema’s die voor de rode draad zorgen in alle social media content. Als jij weet wat jouw hoofdthema’s zijn (ik zelf heb er 4) en welke subthema’s daaronder vallen, kan je per week deze thema’s in een schema zetten. Neem van mij aan, het schrijven van social media content gaat op deze manier een stuk makkelijker!
-
Behind the scenes post
We vinden het allemaal leuk om een kijkje achter de schermen van iemand anders te nemen. Laat je werkplek zien voor die dag, wie zitten daar nog meer, kan je daar fijn werken of niet echt. Vraag aan je volgers waar zij het liefst werken; thuis, op een flexplek, op kantoor of vanuit een café. Zo laat je wat meer van jezelf zien én creëer je interactie door een vraag te stellen.
-
Testimonial van een klant
Wie wordt er nou niet blij van tevreden klanten! Niks mis mee om testimonials te delen op jouw social media kanalen. Dit laat zien dat huidige klanten tevreden over jou en jouw werk zijn en dat kan een potentiële klant misschien net over de streep trekken om met jou in zee te gaan en niet met de buurvrouw. Daarnaast, wanneer jij een product of dienst bij iemand afneemt, kijk je dan ook niet altijd van tevoren of diegene positieve reviews heeft? Jawel dus! Doen mensen bij jou ook.
-
Nieuwe product of dienst
Ik hou er niet van om in elke post een CTA te plaatsen of om mezelf te verkopen. Maar wanneer jij een nieuwe dienst of product gelanceerd hebt, mogen anderen dat natuurlijk wel weten!
-
Schrijf over een webinar/seminar/training die je gevolgd hebt
Heb je een interessant webinar of seminar gevolgd? Of een goede training? Deel dit met je volgers en laat weten wat je ervan vond. Wel goed of niet goed en waar wel of waarom niet? Is het een aanrader en waarom zouden jouw volgers en doelgroep ook dit webinar moeten kijken?
-
Stel je zelf voor aan nieuwe volgers
Altijd leuk om jezelf eens in de zoveel tijd voor te stellen aan nieuwe volgers. Deze mensen kennen jou nog niet zo goed. Vertel wie je bent, wat je doet, waarom en deel grappige feitjes. Vraag vervolgens aan jouw volgers ook zichzelf voor te stellen en te vertellen wat zij doen.
-
Waarom doe je wat je doet
Interessant om te lezen vind ik altijd waarom iemand doet wat ie doet. Daar zit vaak een mooi verhaal achter en jouw verhaal delen schept een band met de doelgroep. Je gaat een diepere connectie aan en jouw volgers leren je op deze manier wat beter kennen.
-
Deel microcontent uit jouw blogs
Heb jij een lading blogs op jouw website staan die je verder nooit deelt? In deze blogs heb jij zoveel waardevolle informatie staan, zonde om daar niks meer mee te doen nadat je het online gezet hebt. Pak je blogs erbij en bekijk of ze nog up-to-date zijn. Je kunt ze dan opnieuw delen met de link erbij, maar je kunt er ook microcontent uithalen. Microcontent zijn kleine stukjes waardevolle content die je uit al bestaande content gehaald hebt. Wedden dat jij ontzettend veel kleine stukjes content uit jouw oude blogs kan halen?
-
Deel een nieuw blog
Je hebt een nieuw blog geschreven en online gezet. Nu maar hopen dat mensen het ook lezen! Moeten ze natuurlijk wel eerst op jouw website terecht komen. Daarom deel ik mijn nieuwe blogs altijd op mijn social media kanalen. Voor Instagram schrijf ik er een leuke caption bij en maak ik een template in Canva. Voor LinkedIn zet ik mijn blog meestal als artikel online. En deel het blog gerust nog een keer na een paar weken of maand. Herhalen kan geen kwaad, helemaal niet wanneer je weet dat ongeveer 3% van jouw volgers jouw post te zien krijg.
-
Schrijf over nieuwtjes uit jouw branche
Heb je een leuk nieuwtje uit jouw branche? Deel dit dan! Wie weet is het ook interessant en belangrijk voor jouw volgers. Geef dan ook direct jouw mening over dit nieuwtje en vraag wat je volgers ervan vinden. Zo creëer je ook weer interactie. Win-win!
Dit waren de inspiratie tips voor jouw social media content
Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt en dat je lekker aan de slag gaat met jouw social media. Onthoud dat je echt niet elke dag hoeft te posten als jou dat niet lukt. Twee keer per week is ook prima. En naarmate je vaker content schrijft, hoe makkelijker het je afgaat op een gegeven moment.
Ik bied geen social media diensten meer aan, maar als Funnel Expert help je graag met funnels in MailBlue (bekijk hier mijn MailBlue aanbod) of bij diverse technische processen binnen je bedrijf . Neem contact op voor meer info.