Webinar funnel

Ga je starten met het geven van Webinars of Masterclass en wil je dat alles op rolletjes en automatisch loopt? Dan is WebinarGeek in combinatie met MailBlue voor jou dé oplossing.

WebinarGeek is namelijk de tool voor het geven van Webinars en doordat je het koppelt met MailBlue is het perfect het bereiken van jouw doelgroep.

Deze funnel wordt zo ingericht dat het precies is afgestemd op de deelnemers. Iemand die tot het einde van het webinar is blijven hangen, krijgt andere e-mails dan iemand die tot 70% heeft gekeken. Hou er dus rekening dat je zelf ook aan de slag moet met het schrijven van ca. 15-20 e-mails voor deze automatsering. Geen paniek, ik help je daarbij, maar het schrijven is wel voornamelijk jouw taak.

Deze complete inrichting van MailBlue, WebinarGeek en de webinar funnel is een eenmalige investering  1799 euro excl. btw. Deze funnel richt ik zo in dat je met minimale aanpassingen, deze funnel voor (bijna) elk webinar dat je geeft opnieuw kunt gebruiken.

De kosten van MailBlue zelf betaal je zelf. Je kunt via mij 14 dagen gratis MailBlue uitproberen. Stap je daarna over naar een betaald abonnement, dan ontvang ik een klein bedrag van MailBlue.

Je kunt direct een gesprek inplannen via deze link of mij een mail sturen.

Wat je krijgt

MailBlue inrichting of check

Klik op de titel hierboven om te lezen wat daar bij inclusief zit. Dit zorgt voor een goede basis om te starten met e-mailmarketing. Let op: de kosten voor MailBlue zelf zijn voor jou eigen rekening. Heb je al een MailBlue account ingericht? Dan loop ik je hele account na en voeg waar nodig basis funnels toe en pas dingen aan.

Complete inrichting van WebinarGeek of Check

Nadat je een account hebt aangemaakt bij WebinarGeek, richt ik alles voor je in, koppel ik het met MailBlue en maak ik het Webinar voor je aan. Let op: de kosten voor WebinarGeek zelf zijn voor jou eigen rekening. Heb je al een WebinarGeek account? Dan loop ik het hele account voor je na en pas dingen aan waar nodig.

Registratieformulier

Via dit formulier melden mensen zich aan voor jouw webinar. Op dit formulier komt ook een checkbox voor het inschrijven op je nieuwsbrief. Je bent zelf verantwoordelijk voor een pagina op je website (of overleg met mij). Ik zet in sowieso de link naar het formulier op die pagina.

E-mails webinar

Voorafgaand aan je webinar krijgen mensen diverse e-mails om hen er aan te herinneren dat het webinar eraan komt. Na het webinar komt er een splitsing tussen de e-mails: de kijkers en de niet-kijkers. Op die manier kan je jouw e-mails precies afstemmen op de acties van deelnemers.

Voor wie is dit?

Dit zijn de voorwaarden

Dit is belangrijk

Denk je nou ‘Dit is wel een flinke investering!’. Laat ik dan een rekensom voor je maken. Stel je hebt 100 mensen in je webinar en aan het einde van je webinar bied je de deelnemers een traject/dienst/programma aan van 2000 euro.

 

Als 5 mensen op je aanbod ingaan, heb je 10.000 euro verdiend na 1 webinar. Min de investering van deze webinar funnel, zit je op 8200 euro! En deze webinar funnel gebruik je dus elke keer opnieuw. Jouw investering in mij is eenmalig. 

 

Je bent wel altijd zelf verantwoordelijk om mensen in je webinar te krijgen. Dit doe je bijvoorbeeld door te adverteren met je webinar. Dat kan je zelf doen of het uitbesteden aan een expert in advertenties voor social media en Google.

Ik kan je geen gouden bergen beloven. Het blijft altijd jouw verantwoordelijk om je webinar aan de man te brengen. Wel help ik je bij het tweaken van de funnel als we zien dat iets niet werkt of dat mensen niet kopen na je webinar.

 

Dit kan liggen aan de teksten in je e-mails, de onderwerpen, dat de pijn en oplossing niet genoeg benadrukt zijn, of het is de foto + de tekst die gebruikt wordt in de advertentie.

 

Deze funnel is niet voor jou geschikt wanneer je in het webinar een aanbod van 1500 of lager gaat aanbieden. Dan haal je de investering van WebinarGeek, MailBlue en mij er niet mee uit en dat is zonde.

 

Wil je toch webinars geven, ook al is je aanbod laag in prijs? Denk dan het geven van een webinar via Zoom en een minder uitgebreide funnel.

Zij gingen je voor

De samenwerking met Marijn neemt mij veel werk uit handen. Zij zet alles achter de schermen klaar zodat mensen die via mijn site inschrijven voor workshops automatisch de juiste emails krijgen en in lijsten geplaatst worden. Ik moet er niks meer aan doen en kan me concentreren op mijn cursussen. Wat ik heel fijn vind aan de samenwerking is dat Marijn heel gestructureerd werkt en duidelijk communiceert. Je hoeft alles maar 1 keer uit te leggen. Wanneer de structuren een half jaar later opnieuw moeten opgezet worden voor nieuwe cursussen, wordt dat allemaal heel vlot in orde gebracht zonder dat er nog veel overleg aan te pas komt. Zo werd deze zomer mijn nieuwe cursus programma gelanceerd, terwijl ik zelf op vakantie was. Alles verliep automatisch en Marijn keek erop toe. Zalig! 🙂
Lotte De Mey - Edelsmid
Wat een geweldige ervaring met Marijn! Via mijn Business coach Michela kwam ik bij Marijn terecht. Ik was compleet verdwaald in de wereld van automatisering, maar zij heeft me gered! Haar expertise heeft mijn online cursus naar nieuwe hoogten gebracht. Voorheen verloor ik me in taken die niet bij mijn vakgebied pasten, maar dankzij Marijn kan ik me nu concentreren op mijn klanten en mijn cursus. Haar snelheid en vaardigheid zijn verbazingwekkend - of het nu gaat om het koppelen van systemen, opzetten en optimaliseren van mailfunnels, mijn website achter de schermen goed laten functioneren, Marijn doet het allemaal zonder moeite. Ze heeft me zoveel koppijn en tijd bespaard en haar communicatie zorgt ervoor dat ik gemotiveerd blijf om mijn bedrijf te verbeteren. Marijn is absoluut een redder in nood voor iedereen die worstelt met automatisering!
Geerte van den Broek - Borstvoeding Academie
Marijn maakte voor mij een geautomatiseerde serie mailberichten in Active Campaign. Superfijn! Ik kon me daardoor volledig richten op de inhoud. Marijn zorgde ervoor dat alles zó ingericht werd dat de ontvangers de mails automatisch om de dag ontvingen vanaf een afgesproken startdatum. Ik wilde graag weten van de mail-ontvangers waar hun interesse verder nog naar uitgaat. Marijn hielp me om een mailbericht zó in te richten dat ik in Active Campaign zie wie waar interesse in heeft, zodat ik in de toekomst een specifiek gericht aanbod kan doen. Fijne samenwerking met Marijn qua communicatie, snel en flexibel, en ook fijn om met haar vóóraf te kunnen testen, dat gaf me een gerust gevoel.
Hanneke van Stigth Thans - Soul Energy
Virtueel Assistent

Dit wil jij!

Vul het formulier hieronder in en je ontvangt een e-mail met daarin een link om onze kick-off call in te plannen.

Tot snel!

Veelgestelde vragen

Dit aanbod is voor kennisondernemers en dienstverlenende ondernemers die de waarde van het geven van webinars in zien en die verder willen groeien met hun bedrijf en minimaal 2000 euro voor hun eigen aanbod/traject vragen.

We plannen een online gesprek zodat je me ook gesproken hebt en ziet en hoort met wie je te maken hebt 😊. En dat geldt ook voor mij natuurlijk. Bij een ‘Hell yes!’ van beide kanten ontvang je van mij de factuur en ga ik aan de slag. De factuur kan je betalen met Ideal en betaal je in één keer voorafgaand aan de werkzaamheden.

Prima natuurlijk wanneer je het helemaal zelf wilt doen! Maar houd er dan wel rekening mee dat de kans bestaat dat je in een later stadium toch iemand nodig hebt om dingen recht te trekken of van je over te nemen. Dat kost je dan ook geld en je krijgt de tijd die je zelf al hebt gestoken in het inrichten ervan niet terug. Tijd die je natuurlijk liever op een andere manier besteedt. Beter dat je hier eenmalig in investeert. Dan weet je zeker dat alles goed staat qua techniek. Vooral een webinar funnel zit een stuk ingewikkelder in elkaar omdat je te maken hebt met kijkers en niet-kijkers die je beide een ander aanbod wil sturen.

Nee, in principe blijft je prijs gelijk. Want ik loop je beide accounts helemaal en voeg waar nodig in MailBlue diverse basis funnels toe en/of schoon ik je account op.

Ja, je moet er wel echt tijd voor vrij maken, want er moeten e-mails geschreven worden voor in de webinar funnel en er moet een landingspagina op je website komen. Maar ik help je met de inhoud van de e-mails d.m.v. templates zodat je een idee hebt van wat je in de e-mails kunt schrijven. Zodra deze funnel staat hoef je er bijna niks meer aan te doen en kan je deze keer op keer gebruiken.

Dat kan zeker. Misschien wil je een andere automatisering (denk aan een challenge automatisering, een adventsautomatisering of een weggever automatisering). Daarnaast heb ik maandabonnementen zodat ik je kan blijven ondersteunen bij het tweaken van je funnels, je nieuwsbrieven of andere technische zaken.

We starten met een online kennismaking. Nadat we weten waar ik jou het beste mee kan helpen maak ik een offerte voor je of je gaat direct akkoord met mijn aanbod. In dat geval stel ik een Overeenkomst van Opdracht op.

Na ondertekening gaan we aan de slag! In Dropbox, Trello of Google-drive maak of jij of ik een map aan waar we beiden in kunnen werken. In deze map zetten we informatie die we nodig hebben om aan de slag te gaan. Wachtwoorden die ik nodig heb, sla ik op in de online tool BitWarden en zijn compleet veilig.