Themadagen: geconcentreerd en met meer focus werken

Themadagen: geconcentreerd en met meer focus werken

Werken met themadagen, daar hoorde ik voor het eerst van in juni 2018 tijden de cursus Productiviteit on fleek van Charlotte van’t Wout. Charlotte vertelde dat zij haar werkweek opdeelt in thema’s, bijvoorbeeld op de maandagen werken voor klanten, dinsdag schrijven, woensdag afspraken etc. Klonk heel logisch vond ik, al kon ik me nog niet goed voorstellen hoe dat werkte. Want wat nu wanneer een klant mailt of je iets wilt oppakken op woensdag terwijl je op maandag en vrijdag een klant dag hebt? Doe je dat dat snel tussendoor of pak je het op de betreffende themadag op?

Werken met themadagen lukte mij niet

Na die cursus heb ik het een tijdje geprobeerd, maar al snel zag ik er weer van af omdat het toen voor mij niet werkte. Ik was er nog niet klaar voor, wat de reden dan ook was. Dus ging ik door hoe ik altijd werkte, zonder themadagen. Ik merkte wel dat ik vaak weinig focus had en direct dingen oppakte die tussendoor kwamen: direct een klant terug mailen, direct een korte klus doen die tussendoor kwam. Eigenlijk voelde ik me altijd een beetje opgejaagd en had ik aan het einde van de dag vaak het gevoel dat ik niks gedaan en afgekregen had.

Misschien toch handig om met themadagen te beginnen

Op een gegeven moment merkte ik dat ik standaard elke maandag werkte aan de content voor klanten. Omdat ik het steeds drukker kreeg qua klanten, wilde ik dat op een vaste dag doen en dat werd de maandag. Yeah, ik had in elk geval 1 themadag! En dat werkte echt fantastisch. Ik wist precies wat ik die maandag ging doen: de social media voor mijn klanten. De rest van de week was nog steeds een allegaartje. Totdat ik vorige week mijn business coach Lucia de Boer sprak. In eerdere gesprekken hadden we het al over themadagen en week- en dagindelingen gehad en vorige week kwam het weer ter sprake. Direct maakten we een goede weekindeling en ik merkte de dag erna al precies hoe fijn dat was! Ik had veel meer focus en kon echt geconcentreerd werken.

Lange leve themadagen! Geconcentreerd en met meer focus werken

Mijn weekindeling ziet er nu als volgt uit:

  • Maandag = Klantdag
  • Dinsdag = klantdag
  • Woensdag = klantdag
  • Donderdag = klantdag
  • Vrijdag = persoonlijke- en zakelijke ontwikkelingsdag

 

We hadden drie momenten in de week gepland voor mijn mail, maar ik merk dat ik dat wel lastig vind. Dus voor nu werk ik dagelijks een half uur tot een uur mijn mail bij zodat klanten niet lang op reactie hoeven te wachten. Verder hou ik nog wat tijd vrij voor (bel)afspraken. Zo kan je nu ook bij mij online een afspraak maken voor een gratis kennismaking

Wil jij ook meer focus en geconcentreerd werken?

Kun jij ook hulp gebruiken om meer focus te krijgen? En ook meer energie en vrije tijd? Neem dan contact met mij op! Ik bied ondernemers ondersteuning bij diverse online marketing taken en backoffice taken. Zo kan je bij mij terecht voor het automatiseren van bedrijfsprocessen en/of als Funnel Expert. Kijk dan mij mijn MailBlue aanbod.

Meer weten of kennis maken? Maak een online afspraak voor een gratis kennismaking van 45 minuten. Dit gesprek is perfect voor jou wanneer jij het te druk hebt en focus mist binnen jouw bedrijf. In dit gesprek vertel je waar jij mee zit en waar je mee geholpen wilt worden. Dan kan ik jou vertellen of en hoe ik jou kan helpen.